• STYRKETRÆNING

    Styrke, speed, udholdenhed
    STYRKETRÆNING

    Beskrivelse

    Vores muskelmasse begynder at skrumpe allerede i 20-års alderen, derfor er det utroligt vigtigt at holde kroppen i form og træne musklerne resten af livet. Ved den rette træning kan fastholde eller generhverve sin gode fysik, selvom man er kommet op i årene - så det er aldrig for sent at komme i gang! Styrketræning er en ideel måde at styrke kroppen på og giver en masse sundhedsmæssige fordele, som du kan se af listen til højre.
    vi har en bred vifte af maskiner og udstyr til styrketræning, såvel plate-loaded, hvor du justerer modstanden med vægtskiver, og magasinmaskiner, hvor modstanden væges med en split, der sættes ind i en vægt eller kabeltræk. Og så har vi selvfølgelig en masse barbells, håndvægte og kettlebells samt andet grej til funktionel træning. Desuden har vi en række kardiomaskiner som løbebånd, stairmaster, cykler, romaskine, thorax trainer og Arc trainer, så du også kan få pulstræningen med.
    ved opstart i BlueFitness år du en grundig gennemgang af maskiner og udstyr samt vejledning til træning.

    Du møder

    • David Klærke
      3 års erfaring

    Styrketræning gavner

      Udover de åbenlyse, positive kosmetiske effekter styrketræning har, hvor du jo kommer til at se brandgodt ud ;), er der også en lang række andre gavnlige virkninger af et liv, hvor styrketræning indgår som en naturlig del. Nogle af disse er:
    • Forbedrer balance og stabilitet
    • Forebygger rygproblemer
    • Opbygger muskelmasse
    • Øger forbrændingen
    • Mindsker stress
    • Giver bedre blodomløb
    • Forebygger livsstilssygdomme
    • Styrker hjertet
    • Forbedrer konditionen
    • Nedsætter blodtrykket
    • Nedsætter risikoen for depressioner
    • Minimerer risikoen for knogleskørhed
    • Mindsker risikoen for leddegigt
    • Evnen til at udføre dagligdags aktiviteter
  • KARDIOTRÆNING

    Styrkelse af kredsløbet og konditionen
    KARDIOTRÆNING

    Beskrivelse

    Kardiotræning også kaldet kredsløbs- eller konditionstræning er enhver form for træning, der får din puls til at stige. Den menneskelige krop er skabt til bevægelse, og vi ved alle, at for at bevare og holde vores muskler i form, skal de selvsamme muskler bruges og bevæges. Bevægelse gør nemlig musklerne stærkere, og stærkere muskler er medvirkende til en sundere og mere effektiv krop. Hjertet er en muskel, og for at gøre det stærkere, skal det – ligesom alle andre muskler – bruges. Et stærkere kardio-vaskulært system betyder, at flere kapilærer leverer mere ilt til muskelcellerne, og dette gør det muligt for cellerne at forbrænde mere fedt – både under træning, men også ved inaktivitet.
    Kardiotræning udnytter bevægelsen af kroppens store muskler over længere tid til at hæve pulsen til mindst 50% af max pulsen. Eksempler på kardio workouts er: gåture, løb, cykling, roning og andre aerobe workouts. Træningen bør forårsage moderat svedproduktion – en god indikator for, om du træner med den rette intensitet, er din evne til at samtale; hvis du ikke kan tale i hele sætninger, træner du for hårdt, og omvendt; hvis du overhovedet ikke har nogen problemer med at samtale, skal du træne lidt hårdere.
    For at få mest ud af kardio træningen har vi brug for minimum 3×20 minutter med konstant eleveret puls om ugen, men det anbefales at voksne bevæger sig med moderat intensitet minimum 30 minutter pr dag, og børn 60 minutter pr dag.
    Kardiotræning giver dig ikke en six-pack, større overarme eller mere tonet ryg eller bryst, men det vil gøre din krop mere effektiv, og bedre rustet til at håndtere de belastninger den udsættes for igennem et normalt hverdagsliv.

    Du møder

    • David Klærke
      3 års erfaring

    Effekter ved kardiotræning

      Kardiotræning har mange positive effekter på kroppen, nogle af dem er:
    • Vægttab
    • Et stærkere hjerte
    • Stærkere lunger
    • Stærkere knogler
    • Reduceret stress
    • Bedre søvn
    • Mere energi
    • Mindre risiko for hjert-/karsygdomme
    • Forbedrer hjertets evne til at arbejde effektivt
    • Færre humørsvingninger
    • Positiv virkning på depression
  • MANUEL BEHANDLING

    Smidighed, afslapning, skadesbehandling
    MANUEL BEHANDLING

    Om manuel behandling

    I den manuelle behandling arbejdes der med forskellige teknikker for at rette op på led, hvis der fx bliver trukket skævt som følge af for stramme eller slappe muskler. Musklerne styrkes eller der afslappes, stramme ledbånd og bindevæv bearbejdes for at genskabe den normale/optimale funktion samt afhjælpe ømhed eller smerter.

    I behandlingen arbejdes der med følgende teknikker:
    Articulering
    Muskel energi teknik
    Active realease
    Massage
    Myofascial release teknik
    Kinesiotapening
    TNS/TENS
    Laserbehandling og ultralyd
    Triggerpunkt akupuktur
    Cupping

    Behandler

    • David Klærke
      RAB godkendt behandler og idrætsskadeterapeut

    Hvad kan behandles

      Alle skader og dysfunktioner i bevægeapparatet kan principielt behandles - her er et udpluk af de mest almindelige:
    • Spændingshovedpine
    • Hold i nakken (cervicalgi)
    • Uspecifikke nakkesmerter
    • Hold i ryggen
    • Hold i lænden (lumbago)
    • Rygsmerter/skader
    • Låsninger i bækkenet
    • Lyskenproblemer
    • Knæproblemer
    • Golfalbue og tennisalbue
    • Musearm
    • Skulder/arm smerter
    • Løberknæ
    • Jumpers-knee
    • Knæsmerter
    • Fodproblemer
    • Ankelskader
    • Akutte skader

    Priser

    • Undersøgelse + behandling
      400,-
    • Behandling 45 min
      330,-
    • Behandling 30 min
      230,-
    • Behandling 3x30 min
      630,-
    • Behandling med TNS 30 min
      200,-
    • Kinesiotapening (alene/tillæg)
      120,-/60,-
    • David Klærke

      David Klærke

      "Do what you are, and you'll never work again"

      Mit navn er David, jeg er årgang 1976, er gift og har to døtre født i henholdsvis 2012 og 2014. Vi bor sammen med vores lille bomuldshund i Søndersø. Oprindeligt er jeg uddannet datamatiker, og har arbejdet indenfor IT-branchen i mange år. men har efteruddannet mig indenfor sundhedsbranchen og valgt at lægge IT bag mig og forfølge en gammel drøm.
      Lige siden jeg var igennem et meget alvorligt, kompliceret og langvarigt sygdomsforløb for år tilbage har jeg drømt om at arbejde med mennesker, gøre en forskel og noget som giver mening og glæde for mig nemlig at hjælpe dem til et sundere og bedre liv i form af træning, kost og diverse behandlinger.
      Selv holder jeg mig i form ved at dyrke cykling, løb og triatlon, som er min store passion, og jeg er især fascineret af langdistance/udholdenhedsidræt, hvor samspillet mellem krop og sind testes til det maximale. Jeg har altid suppleret min træning med styrketræning, hvilket jeg selvfølgelig vil prioritere op over den kommende tid.
      Jeg glæder mig til at byde dig velkommen i BlueFitness til træning, eller behandling af ømme muskler og led eller skader samt vejledning om kost.
      Har du spørgsmål, så tøv endelig ikke med at kontakte mig.

      Uddannelser

      • RAB-godkendt behandler under Dansk Behandlerforbund
      • Idrætsskadeterapeut
      • Sportsmassør med speciale i idrætsskader
      • Sportsakupunktør
      • Kostvejleder og slankekonsulent
      • Kursus i kinesiotapening

      Sportslig baggrund

      • Telemark Tours (250 km)
      • Nordjylland Rundt (250 km)
      • Sjælland Rundt (300 km)
      • Vänern Runt (550 km)
      • Vätternrundan (300 km)
      • Team Rynkeby, Aalborg-Paris, (1.448 km)
      • Berlin Marathon
      • Paris Marathon
      • Copenhagen Marathon
      • Silkeborg Triatlon, ½-Ironman
      • Ironman 70,3 Zell am See-Kaprun
      • Ironman 70,3 Århus
      • Ironman Lanzarote
      • Ironman Kalmar-Sweden

      • + utallige cykelløb, halvmaratons og kortere motionsløb og triatlonstævner.
  • KOSTVEJLEDNING

    Vægttab, energi, kostoptimering
    KOSTVEJLEDNING

    Beskrivelse

    Jeg er uddannet kostvejleder og slankekonsulent og har således et godt fundament for rådgivning og vejledning jf. sundhedsmyndighedernes officielle anbefalinger. Du kan føle dig tryg ved at du får professionel hjælp, der er i overensstemmelse med De officielle Kostråd samt overholder Sundhedsstyrelsens anbefalinger vedrørende dagligt kalorieindtag og indtag af macro- og microstoffer, hvis du vælger et forløb hos mig.

    Vi starter altid med en personlig konsultation på ca. 60 min. hvor vi introducerer os for hinanden, udarbejder en målsætning og handleplan, drøfter idealvægt osv. Jeg tror ikke på "one size fits all" så for at have de bedste forudsætninger for udarbejde en plan som netop matcher DIG er det ekstremt vigtigt at vi har en fortrolighed og jeg får kendskab til din "vægthistorik", spisevaner, familieforhold og motionsvaner mm. Så alt det vil vi komme ind på.

    Du vil selvfølgelig også blive vejet, jeg udregner dit BMI og måler bodyage og fedtprocent mm. Vi kigger så dit daglige energibehov samt hvordan kalorierne skal fordeles over dagen.

    Dyrker du meget sport fx træner til marathon, triathlon, styrketræner eller andet så er den daglige kost mindst lige så vigtig som selve træningen. Jeg har god erfaring med at optimering af kosten så du har energi til at kunne fungere optimalt i dagligdagen og gennemføre dine træningspas.

    Vejleder

    • David Klærke
      3 års erfaring

    Du kan få hjælp til:

    • Vægttab
    • Optimering af din kost
    • Justering af din kost i.f.t. din træning
    • Vejledning om kosttilskud
    • En sundere livsstil
    • Mere energi i dagligdagen

    Priser

    • Opstart, indledende samtale
      495,-
    • Personlig kostplan ifm. opstart
      275,-
    • Opfølgning inkl. kontrolmålinger
      250,-
    • Kostpakker

    • Bronze (opstartssamtale + kostplan + 1 opfølgning) - SPAR ca. 10%
      920,-
    • Sølv (opstartssamtale + kostplan + 3 opfølgninger) - SPAR ca. 15%
      1.300,-
    • Guld (opstartssamtale + kostplan + 5 opfølgninger) - SPAR ca. 20%
      1.625,-
  • PERSONLIG TRÆNING

    Hjælper dig nå dine mål
    PERSONLIG TRÆNINGDu kan mere, end du tror!   -   Hvor der er vijle er der vej!   -   Anything is possible! Disse sætninger hører man ofte, men nogle gange kan det bare være så utrolig svært at få banet vejen selv af mange årsager. Det kan være svært at få trænet korrekt og opnå sine mål med træning, hvad enten det drejer sig om at komme i bedre form, tabe sig, få større muskler eller slippe af med en skade. Ønsker du en hjælpende hånd ift. din træning og eventuelt også vægttab? Så kan personlig træning være midlet for dig. Som uddannet personlig træner har jeg et solidt grundlag for at kunne rådgive og hjælpe dig med din træning. Min baggrund som sportsskadeterapeut og manuel behandler gør desforuden, at jeg kan tilrettelægge træningen netop efter DIG, så du træner sikkert og rigtigt. Du kan således føle dig helt tryg i mine hænder, og lade mig hjælpe dig med at optimere din træning og få det maksimale ud af den. Jeg kan hjælpe dig med at styrke og udvikle din krop, uagtet alder, niveau eller eventuelle skader, bare du er frisk på træning med mig. Det er muligt at booke enkelt timer med personlig træning, hvor vi mødes i centeret eller vores udendørs træningsareal og jeg tilrettelægger en træningssession på 50 min. specifikt til dig, og hvor jeg er med dig hele tiden. Det kan være en rigtig god måde at booste og få ny inspiration til sin egen træning med sådan en time ind i mellem eller måske som et fast element en eller flere gange om måneden i en periode. Jeg tilbyder også personlige træningsforløb over 4, 8 eller 12 uger, hvor kostvejledning også indgår og vi sammen vil arbejde mere intensivt med træningen og kosten for at nå dit mål. Er du interesseret, så tøv endelig ikke med at kontakte mig for en uforpligende snak om personlig træning.  

    Priser

      1 x personlig træningssession kr. 390,- 5 x personlige trænningssessioner kr. 1755,- (SPAR 10%) 10 x personlige træningssessioner kr. 3120,- (SPAR 20%)
  • HOLD-PAKKER

    Til dig som ønsker træning på et lukket hold i en periode
    HOLD-PAKKERBeskrivelse kommer snart
  • HOLDTRÆNING

    Teamspirit
    HOLDTRÆNING

    Om holdtræning

    SALSATION®
    Et "dance fitness" program, som er bygget op om 3 grundprincipper: lyrical expression, musicality og functional training, hvor der er fokus på teksterne og historierne i sangene samt de forskellige unikke takter. Desuden inkluderes aspekter af functional training i koreografierne f.eks. squats, lunges m.v. Alt foregår med kropsvægt som belastning, så kom og vær med til en hård, svedig og sjov dansetime.

    X-Fit
    På X-Fit for alle har vi fokus på funktionelle øvelser, hvor alle kan være med, men med en sværhedsgrad der kan varieres, så der er udfordringer for alle. Ca. 1 times træning hvor intensiteten
    er høj og hvor der arbejdes med både udholdenhed, puls, styrke og balance.

    KettleCross
    Det er en hård time med høj intensitet, hvor vi arbejder med kettlebells og egen kropsvægt som belastning.
    KettleCross er en komplet træningstime, der udfordrer dig på styrke, stabilitet, balance, funktionalitet og kondition. Øvelserne vil udfordre dig således at der arbejdes med høj puls og
    konditionen dermed forbederes + forbrændingen øges. Derudover arbejdes der med muskeludholdenhed og i særdeleshed muskelstyrken.

    PowerCross
    Inddrager elementer fra både X-Fit og KettleCross - instruktøren vælger hvordan træningen skal sammensættes, men du kan godt forvente en hård og udfordrende time.

    Hatha yoga
    Der arbejdes med fysisk styrke, mental balance og bindeleddet mellem de to og der arbejdes fysisk i asanas, som er forskellige yogastillinger. Fokus vil være på både fysisk og mental koncentration. Måden hvorpå vi vil arbejde med kroppen fysisk, styrkes ved at vi fokuserer på at åndedræt forenes med vores asanas. Gennem yoga opnår vi styrke, som på sanskrit kaldes hatha. Deraf kommer navnet hatha yoga, som undervisningen vil tage sit afsæt i.

    For mere info kontakt

    • David Klærke
      Indehaver

    Vilkår for holdtræning

    Ønsker man at deltage i holdtræningen skal man melde sig på de pågældende hold via app’en Sport Solution, du finder i App Store eller Google Play. Det er også muligt at melde sig til via vores hjemmeside og BOOKING LOGIN. Kun ved booking sikrer du en plads på holdet du vil træne på plus ingen går forgæves efter en time som reelt er fuldbooket. Skulle du blive forhindret i at deltage i holdtræningen, skal du afmelde dig senest 8 timer før start af hensyn til instruktørerne og andre deltagere, vil du – såfremt du ikke fremmøder som planlagt eller ikke framelder dig rettidigt – blive oplagt et gebyr på kr. 30,-. Hvis der er mindre end fem tilmeldte deltagere til en træning 2 timer før start forbeholder vi os retten til at aflyse, tilmeldte bliver så straks informeret.
    Link til holdplan og booking
  • INFRARØD SAUNA

    Varmen gavner på flere fronter
    INFRARØD SAUNA

    Hvad er det og hvordan fungerer den

    I centeret har vi en infrarød sauna som medlemmer frit kan benytte. Saunaen er ikke at sammenligne med en almindelig sauna, man sætter sig ind i træningstøj og nyder den blide varme,
    der trænger ind i kroppen
    (anbefalingen er max 30 min. ad gangen).

    Saunaens infrarøde stråling er elektromagnetiske, bølger der går i dybden af huden, skaber vibrationer og varmer kroppen op indefra, og derved hæves kroppens temperatur en smule og det er netop denne reaktion som hjælper kroppen til at hele og restituere og minimere smerter. Uden for Danmarks grænser – ikke mindst i Asien og på den anden side af Atlanten – er det velkendt, at sygdomme kan forebygges og smertelindres med infrarød lysterapi.

    For mere info kontakt

    • David Klærke
      Indehaver

    Effekter og begrænsninger

      Infrarød sauna har positiv virkning på:
    • Stimulerer endorfiner (lykkehormoner)
    • Stopper hævelse og forbedrer lymfe flow
    • Styrker immunforsvaret
    • Smertelindring ved gigt, fibromyalgi
    • Fedtforbrænding - vægtkontrol
    • Renere hud, reducerer appelsinhud
    • Reducerer for højt blodtryk
    • Astma og bronkitis
    • Eksem og psoriasis
    I nogle tilfælde må du ikke bruge infrarød sauna - disse er:
    • Du er gravid eller ammer
    • Du har store åbne sår
    • Du bruger kobberspiral som prævention
    • Du lider af hemophiliacs
    • Du lider af lupus
    • Du har pacemaker eller hjerteproblemer
    • Du er alvorligt syg
    • Du har implantater
    • Du har indtaget alkohol
    • Du får receptpligtig medicin
    • Du har feber
  • Medlemsskaber

    • Fri træning
      229,- pr md
    • Træn fra 9-13
      179,- pr md
    • Weekendmedlem
      159,- pr md
    Bliv medlem